UKK

Täältä löydät vastauksia yleisimpiin tuotteitamme ja palveluitamme koskeviin kysymyksiin.

Jos sinulla on lisää kysymyksiä, ota meihin yhteyttä sähköpostitse. 

Vikojen ratkaisu / vianmääritys

Näytöllä vilkkuu rE. Mitä se tarkoittaa?

Adaxin, Glamoxin ja Neon digitaaliset termostaatit (DT) ohjelmistoversioissa S2 ja S3 vilkkuvat näytöllä merkintää rE – 17 – C, kun virta on ollut poissa yli 24 tuntia. 
Lämmitin jatkaa lämmittämistä, mutta vain esimerkiksi 17 asteessa tai alimmassa vahvistetussa lämpötilassa, jotta estetään odottamaton sähkönkulutus. Kaikki ohjelmat on poistettu ja ne täytyy asettaa uudelleen. 

Lämmitin ei lämpene ja näyttö on pimeänä?

Sähköntoimitus

Tarkista ensin sähkönsyöttö lämmittimeen. Kaikissa lämmittimissä täytyy olla termostaatti toimiakseen. Lämmittimet, joissa ei ole termostaattia, tulee testata asettamalla termostaatti paikalleen. Kytke katkaisin ON-asentoon. Aseta termostaatti maksimiin. Jos lämmitin lämpenee, se toimii oikein. Jos ei lämpene, vaihda termostaatti ja testaa tämän jälkeen uudelleen. Jos lämmitin ei vieläkään lämpene, lämmittimen tai termostaatin vaihto on tarpeen. Ota yhteyttä jälleenmyyjääsi tai asiakaspalveluumme. 

Termostaatti ei toimi. Mitä minun pitäisi tehdä?

Asenna termostaatti lämmittimeen tarvittaessa ja suorita yllä kuvattu testi. Digitaaliset termostaatit voidaan resetoida (nollata) pitämällä <F>-painiketta alhaalla samalla, kun kytket virran päälle on/off-kytkimellä. Pidä <F>-painiketta painettuna 15 sekunnin ajan. Käännä termostaatti maksimiin. Jos lämmitin lämpenee, käännä termostaattia alas siihen pisteeseen, jossa se alkaa jäähtyä. Toista tämä muutaman kerran. Jos lämmitys käynnistyy ja pysähtyy saman pisteen tienoilla, termostaatti todennäköisesti toimii oikein. 

Lämmitin kytkeytyy pois ennen haluttua lämpötilaa

Uudelleenaseta termostaatti korkeampaan lämpötilaan. Jos se toimii silloin oikein, termostaatti on kunnossa. Termostaatti voidaan kalibroida. Katso oikea tapa käyttöohjeesta. 

Tuulettimen moottori ei toimi. Mitä minun pitäisi tehdä?

Tarkista, että tuotteessa on sähkövirta. Kytke se pistorasiaan ja säädä termostaatti maksimiin. Jos moottori tai lämmityselementti ei toimi, lämmitin on vaihdettava. Ota yhteyttä jälleenmyyjään tai asiakaspalveluumme.

Kuinka voit ottaa meihin yhteyttä?

Tavoitat meidät puhelimitse tai sähköpostitse.

Soita asiakaspalveluumme: +358 20 7768300

Asiakaspalvelumme on avoinna ma–pe klo 08:00–16:00

Voit myös lähettää meille sähköpostia osoitteeseen: mail@glendimplex.fi  

Wi-Fi

H40 ja H60 WiFi / WiFi ja Bluetooth termostaatilla. Asennus ja vinkkejä Glamox Heating -sovelluksen käyttöön. 

Mikä WiFi-termostaatti minulla on?

Adaxin WiFi-termostaatteja on kahta sukupolvea:

1. Sukupolvi: Vain WiFi, katso kuva termostaatista: + kuva

 

2. Sukupolvi: WiFi ja Bluetooth helpompaa asennusta varten. Julkaistu loppuvuodesta 2020. Näytöllä on WiFi– ja Bluetooth-symbolit: + kuva 

Erikoismerkit / Salasana ja SSID

Jos sovellus ilmoittaa ”Väärät WiFi-tunnistetiedot” (norjaksi: ”Ugyldige wifi-koder”), verkon nimi (SSID) tai salasana sisältää todennäköisesti erikoismerkkejä kuten !@#;?, välilyöntejä tai ØÆÅ -kirjaimia.

Emme tue emojien käyttöä käyttäjänimessä tai salasanassa

Huom! Tarkista myös mahdolliset kirjoitusvirheet SSID-nimessä ja salasanassa. 

WiFi sekä Bluetooth termostaatti (WT2)

Uusi termostaatti Bluetoothilla helpompaan asennukseen.

Resetointi: Pidä + ja OK-painikkeita pohjassa, kunnes ”reset” näkyy näytöllä. 

Aktivoi asennus: Pidä OK-painiketta pohjassa 4 sekuntia, kunnes sininen valo vilkkuu.

Kuinka vaihtaa termostaatti?

Jos termostaatti on viallinen tai haluat päivittää uudempaan malliin, voit vaihtaa sen helposti itse. 

Näytön ”OK”-painikkeen takana on pieni lukitusklipsi – katso kuva. 
Huom! Patterin häiriötilanteessa vika on useimmiten termostaatissa, eikä itse patterissa. Termostaatin vaihto on helpompaa kuin koko patterin vaihto.

Frequently Asked Questions

Vinkkejä WiFi-yhteyden muodostamiseen ilman Bluetoothia

Lataa Glamox Heating -sovellus ja seuraa ohjeita uuden tuotteen lisäämiseksi. 
Verkon tulee olla 2.4GHz. 5GHz-verkot eivät toimi.

Puhelimesi täytyy olla yhdistettynä 2.4GHz-verkkoon. SSID on SINUN 2.4GHz-verkkosi nimi, ja SINUN salasanasi on verkon salasana. 
Muista, että SSID (verkon nimi) ei saa sisältää erikoismerkkejä kuten #¤%& jne, ja salasanan on OLTAVA aktivoituna. 
Katso lisäohjeita reitittimestä, protokolla 802.11 b/g. 

Reititin- ja verkkoasetukset yhdistämisen yhteydessä

Löydät puhelimesi WiFi-luettelosta kaksi lähes identtistä verkon nimeä: ”My-network” ja ”My-network-5G”. Useimmat 5 GHz verkot on merkittyverkon nimi-5G”. 
Adaxin lämmittimet toimivat vain 2.4GHz-taajuudella. Varmista, että olet yhdistettynä verkkoon ilman -5G -päätettä. Uusissa Mesh-reitittimissä 2.4 ja 5GHz voivat olla yhdistettyinä yhdeksi SSID-verkkonimeksi. Se on siksi vaikea nähdä, onko puhelimesi yhdistetty.

Huom! Jos sinulla on 2. sukupolven termostaatti WiFi:llä ja Bluetoothilla, sovellus ja termostaatti löytävät oikean verkon automaattisesti. 

Minun täytyy vaihtaa reititin ja/tai verkon nimi ja salasana. Mitä minun täytyy muistaa?

Jos vaihdat reitittimen tai salasanan, poista lämmittimet WiFi-sovelluksesta, tee resetointi ja asenna uudelleen.  Tämä sen takia että lämmittimet ja verkko on yhdistetty toisiinsa suojaustoimintojen kautta. Jos et asenna lämmittimiäsi uudelleen, et voi muuttaa lämpötilaa tai muita asetuksia. 

Haluan hallita lämmittimeni manuaalisesti. Mitkä ovat manuaalikäytön päätoiminnot?

1. Lämpötilan asetus: termostaatin + ja – -näppäimillä 
2. Termostaatti voidaan suojata vahingossa tapahtuvalta tai luvattomalta asetusten muuttamiselta. Näppäin-/lapsilukko WT-termostaatissa (vain WiFi): Tämä toiminto aktivoidaan/deaktivoidaan pitämällä OK-painiketta painettuna 5 sekunnin ajan, kunnes CC vilkkuu. Toista sama prosessi poistaaksesi lukitus. 
Näppäin-/lapsilukko WT2-termostaatissa (WiFi ja Bluetooth): Tämä toiminto kytkeän päälle tai pois pitämällä OK-painiketta painettuna 5 sekunnin ajan, kunnes CC vilkkuu. Toista prosessi poistaaksesi lukitus. 
3. Näytön valon aktivointi/deaktivointi: Tämä toiminto aktivoidaan tai poistetaan pitämällä OK-painiketta painettuna 5 sekuntia, kunnes näyttö vilkkuu kolme kertaa. Näyttö (numerot) sammuu 30 sekunnin kuluttua säädöstä ja voidaan aktivoida uudelleen painamalla mitä tahansa näppäintä (+, – tai OK). 

Tietoa laiteohjelmistosta ja termostaateista – voinko päivittää säännöllisesti?

Glamox Heating on toimittanut Wi-Fi-termostaatteja loppuvuodesta 2016 lähtien. Termostaateissa on oma ohjelmistonsa –nimeltään ”laiteohjelmisto” (firmware). Se ohjaa sovellukseen yhdistämistä ja kaikkia toimintoja. Laiteohjelmistoa päivitetään säännöllisesti uusien toimintojen ja virheenkorjausten tukemiseksi sekä iOS/Apple- ja Android-päivitysten yhteensopivuuden varmistamiseksi. Suosittelemme aina uusimman version käyttöä. Löydät version tiedot sovelluksesta kohdasta ”lämmitin/the radiator”. 

WiFi-termostaatti – Sukupolvi 1: Uusin laiteohjelmistoversio on 1.0.1.26
WiFi ja Bluetooth – Sukupolvi 2: Uusin laiteohjelmistoversio on 2.0.1.8 

Jos sinulla on käytössä vanhempi versio, suosittelemme päivittämistä uusimpaan versioon. Uudet versiot helpottavat asennusta ja sisältävät uutta toiminnallisuutta erityisesti Apple/iOS- ja Android-puhelimia varten. 

Termostaatissani on vikoja/ongelmia, mitä voin tehdä?

Jos sinulla on ongelmia yhteyden muodostamisessa tai muita vikoja termostaatin kanssa, se saattaa johtua vanhasta laiteohjelmistoversiosta.

Termostaatin vaihtaminen on helppoa, eikä koko lämmitintä tarvitse vaihtaa – pelkkä termostaatti riittää. Termostaatin näytön takana on yksinkertainen lukitusmekanismi. Avaa lukitus ja nosta termostaatti ylös. Termostaattiyksikön pohjassa on tarra, jossa on nelinumeroinen koodi oikeassa yläkulmassa (esim. 1726) – nämä numerot kertovat valmistusvuoden ja -viikon. 

Termostaatin näyttö vilkkuu – se päivittää uusimpaan laiteohjelmistoon. Jos näytössä näkyy 88 eikä 18 – kyseessä on päivitys uusimpaan firmware-versioon. 

Jos lämmitintä käytetään manuaalisesti ilman sovellusta ja edellä mainittu ongelma ilmenee, vaihda termostaatti.
Ota yhteyttä tukeen: mail@glendimplex.fi 

Jos yhteys sovellukseen katkeaa, termostaatin lämpötila näkyy näytöllä merkinnällä (–). Käynnistä tai sammuta lämmitin kytkimestä. Jos lämmitintä halutaan käyttää vain manuaalisesti ilman sovellusta tai puhelinyhteyttä, termostaatti voidaan korvata digitaalisella termostaatilla ilman WiFi-yhteyttä. 

Vinkkejä ja lisätoimintoja

1. Sähkökatkoksen sattuessa lämmitin käynnistyy uudelleen viimeksi asetettuun lämpötilaan, kun virta palautuu.
2. Kun lämmitin on yhdistetty sovellukseen, lapsilukko täytyy aktivoida sovelluksen kautta, ei manuaalisesti termostaatista. 
3. Näytön valon kytkeminen päälle/pois: Tämä toiminto voidaan aktivoida tai deaktivoida pitämällä – ja OK-painikkeita painettuna 5 sekunnin ajan. Näyttö (numerot) sammuu 30 sekunnin kuluttua ja voidaan aktivoida uudelleen painamalla mitä tahansa näppäintä (+, – tai OK).

Älykotijärjestelmien integraatiot ja avoin API

Glamox Heating työskentelee aktiivisesti erilaisten integraatioiden parissa vastatakseen markkinoiden vaatimuksiin. Tuemme seuraavia kolmannen osapuolen integraatioita Glamox Heating WiFi -sovelluksen kautta: 

* Google Home
* Athom Homey
* Tibber (Norja, Ruotsi ja Saksa)

Useita muita integraatioita ja yhteistyökumppanuuksia julkaistaan säännöllisesti. 

Avoin API: Tuki avoimelle API-rajapinnalle on saatavilla sovellusversiosta 3.5.1 alkaen. Vinkkejä ja dokumentaatiota integraatioon löydät kohdasta API/Development. 

Tuotteemme

Kuinka valitsen oikean tuotteen?

Huone ja teho 

Select a product you like – it will be on your wall for many years! Our product calculator can help you find the right product based on your room size.

Lisätietoja:

Aloita huoneen koosta (neliömetreinä). Suosittelemme noin 60–70 wattia per neliömetri tavalliseen kotiin. 
Riippuen siitä, kuinka hyvin kotisi on eristetty, tarve voi vaihdella 40–140 watin välillä per neliömetri. 
Lastenhuoneisiin suosittelemme aina suurempaa wattilukua kuin suositus, koska tuotteen pintalämpötila on silloin alempi.

Lue lisää lämmitysoppaastamme TÄÄLTÄ.

Vaikuttaako huonekorkeus lämmittimen valintaan?

Kyllä. Kaikki suosituksemme perustuvat normaaliin 2,4 metrin huonekorkeuteen. Jos kotisi huoneet ovat korkeampia, valitse suuremmalla tehotasolla varustettu lämmitin. 

Esimerkiksi: jos aiot lämmittää 10 neliömetrin huoneen, suosittelemme normaalisti 800 W paneelilämmitintä. Mutta jos huonekorkeus on 3 metriä, kannattaa valita lämmitin, jonka teho on vähintään 1000 W.

Käytä tuotelaskuriamme apuna – se löytyy eri tuotteiden tuotesivuilta. 

Mitkä ovat suurimmat erot eri Neo-tuotesarjojen välillä?

S1Lämmitin palautuu aina oletusasetukseen 22 °C, jos virta on katkaistuna yli 1 tunnin.

S2Jos  virta on katkaistuna yli 24 tuntia, lämmitin palautuu aina alimpaan vahvistettuun lämpötilaan. Termostaatissa on kolme eri tilavaihtoehtoa: HO (Koti) – OF (Toimisto) – CA (Mökki). 

S3Sama ohjelmisto kuin S2:ssa, mutta joitakin pieniä tuotantoon liittyviä parannuksia.

S4Sama muistiaika kuin S2:ssa ja S3:ssa eli ohjelmointi säilyy 24 tunnin ajan. Jos virta on katkaistuna yli 24 tuntia, lämmitin palautuu viimeksi asetettuun lämpötilaan. Lämmittimen termostaatissa on kaksi eri tilavaihtoehtoa: HO (Koti) ja OF (Toimisto).

Takuu

Useimmilla tuotteillamme on 5 vuoden takuu. Yksittäisillä puhallin– ja öljytäyttöisillä lämmittimillä voi olla 2 vuoden takuu. Katso tarkemmat takuutiedot tuotekohtaisilta sivuilta.

Voinko asentaa kaksi paneelilämmitintä vierekkäin?

Suosittelemme vähintään 5 cm väliä kahden paneelilämmittimen väliin.

Saat lisää apua lämmittimien sijoitteluun TÄÄLTÄ. 

 

Miten voin selvittää, minkä Glamox Heating -tuotteen olen ostanut?

Kaikissa tuotteissamme, tuotteen takana tai pohjassa, on tarra, jossa on tuotteen kaikki tiedot. Jos olet silti epävarma, ota yhteyttä meihin numeroon +358 20 7768300 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen mail@glendimplex.fi 

Tuotteen värinumerot?

RAL ja NCS värinumerot 

Adaxin ja Glamoxin tuotteita on saatavilla seuraavissa vakioväreissä: 

 

Glamox 3001 TPA/TLO/TPVD – RAL 9010/White (Valkoinen)

Neo Basic – RAL 9016/White (Valkoinen)

Glamox H40 H/L – RAL 9016/White (Valkoinen)

Glamox H60 H/L – Lasi – RAL 9016/White (Valkoinen), Lasi – RAL 9005/Black (Musta)